bebelog

Sunday, March 08, 2009


Çok azimli çocuk bizim kızımız... Ben arada ona toplama çıkarma, harfleri öğreten kitaplar alıyorum, seve seve onları yapıyor. Geçen haftalardan birinde, bir PAzar öğleden sonrasında, ben bilgisayarda iş bitirirken, o da benden rakamlar ve harfleri gösteren örnek kağıt istedi, kendi kitabını çalıştı:


Şubat sonundan bir resim:


Duru'nun BKP3'den acilen mezun olması gerekiyor. Boy ve yaş icabı herkese 'ablalık' yapmaya devam ediyor. Daycare'de çok eğleniyorlar ve bir sürü yeni şey öğreniyorlar Allahtan... Büyük çocukların canları sıkılmıyor hiç değilse... Tahtadan yüksek bir platform yapmışlar sınıfa yeni, orada gösteri yapıp, şarkılar söylüyorlar, fotolardan gördüğüm kadarıyla...

Cumartesi ToysRUs'daydık yine, bakmaya gittik, babanne geldiğinde alsın diye bakıyoruz :) ama yine bir adet çevirince ses çıkaran boru ve minik kaplan ile döndük eve...

Geçtiğimiz aydan üç tane kısa film:

Yine geçtiğimiz günlerden bir seri fotoğraf koydum. Birkaç tanesini buraya ekliyorum, gerisi her zamanki yerde... CCSC'de neredeyse her gün bir başka aktivite oluyor ya, geçtiğimiz günlerden birinde de marangozluk öğrenmişler. Çocuklardan birinin babası gelip yardım etmiş onlara, Duru'nun çok marıfetli olduğunu söylediler. (Yaşı büyük olduğu için tabii, herkesten daha iyiymiş gibi görünüyor :) İkinci fotoda Duru ve Julia:


Aydın Ünsal oturuşu:


Gösteriler:


Duru'nun çektikleri: oturduğu yerden arabanın içi ve bale ayakkabıları... İkinci fotoya hastayım:



Birkaç foto daha burada...

Arada Duffy Dave'in bir gösterisine gitti Düdüş... Artık onları yazmıyoruz bile :)

Anneyle manikür pediküre gittiler geçen haftalarda, Duru'ya da manikür yapmışlar:


Bir pazar gübü Chloe'ye 'playdate'e gitti Duru:


Puca Di Peppo'da akşam yemeği, Duru ve bizim çektiklermizden birkaç foto:



Duru ve Martin doğum günü pastasını tartışıyorlar:


Gün ve Martin'in babaya hediye ettiği 'Nerd eğlencesi' ve tüm elektronik ve manyetik aletlere zarar mıknatıslarla çok oynuyoruz. Çeşitli şekiller yapıyoruz. İşte Duru'nun yaptığı kule:


Evde oyun oynarken:


Defne, Deniz ve Duru film seyrederken (Amerika'daki Türk çocuklarına D ile başlayan ad koymak şart, bilmiyor musunuz?):



Pazartesi günü de Stratford'ı ziyaret ettik. Gitmeyi düşündüğümüz okullardan biri, her ne kadar çok istekli olmasak da gittik. Öbür okulların aksine, doğrudan Duru'u müdürün odasına alıp test yapmaya başladılar. İlk iki sayfa 'kitabı okuyalım, sorulara yazarak yanıt verelim' seti idi. Müdüre 'bizim kız okumayı ve yazmayı bilmiyor' dedim, 'siz deli misiniz, bu çocuk anaokulunda okuma yazma bilse size niye para vereyim' demedim.

Duru soruların çoğunun yanıtı bilememesine rağmen, yine de hepsini yaptı. Ben onu bir kez daha çok sevdim. Birinci sınıf testinde tamamen çuvalladı, çok doğal olarak; ana okulu sınavında da 'long ve short vowels'ı bilemedik. Onu öğrenin gelin dediler, kesin gitmeyeceğiz bence... Duru bana 'long and short owl' nedir diye sordu, ben onu daha çok sevdim. CCSC'ye gidince hocalarına sordum, biliyor musunuz bunları diye, hocaları dahi bilmiyorlar. (Meraklılar için, 'cat' ve 'cake'deki 'a' sesi ilkinde kısa, ikincide uzun...)


Home