bebelog

Sunday, January 18, 2009


Uzun hafta sonu bu hafta sonu... Havalarda inadina çok güzel gidiyor, Cumartesi günü 21C gördü Duru'nun babası bisiklete binerken... Ocak 17'den bahsediyoruz, şaka değil...

Hafta içinde Duru okula tamamen uyum sağlamış. Türkiye'den kalma bazı alışkanlıklar ufak ufak geçiyor, arkadaşlarına 'sen benle oynacaksın, sen git, şimdi sen gel, benle oyna' gibi... İstanbul'da babanne, annane, dedeler, evde çalışan yardımcılar, misafirler Duru'yu paylaşamayınca böyle oldu. Arkadaşlarının birinin annesinden de çok populer olduğunu, diğer çocukların oynamak için onunla sıraya girdiğini öğrendik. Yaşı en büyük ve en tecrübeli çocuk ya sınıfında (3 yıl oldu aynı sınıfta) talep var çocuğa demek ki...

Konuyla ilgili olarak, artık Kindergarten yaşı geldi, Duru'nun... İstediğimiz okula girebilirsek çok iyi olacak.

Cumartesi az isteyerek yüzmeye gittik, ama Duru biliyor. Yüzmese bile gitmesi gerekiyor; gidince de giriyor zaten... Baba bisiklette olduğu için anneyle gitti, ona daha çok nazımız geçiyor. Çok da rahat olmamış yüzme dersi annesi öyle dedi. Öğrensin de yüzmeyi artık biraz acılı olsa da olur. Piyano için de aynı kuralı getiricem, daha farkında değil :)

Yüzmeden sonra Ella'nın doğum günü vardı, orada papağanlar varmış (happybirds.com), eğlenmişe benziyorlar fotolara bakılırsa... Birkaç foto annesinin çektiği...




Ama doğum gününün sonuna doğru bir paylaşamama olayı yüzünden Ella ile Duru'nun -taraflar tarafından tam olarak anlatılamayan bir nedenle- hafifçe tartıştıkları, ve Duru'ya partiden erken çıkmak düştüğünü de öğrendim. :( Bir Hanna Montana kartı olduğunu ve Ella ile Duru arasında sorun haline geldiğini, anne babaların çok iyi olayı kontrol edemediğini (kızıma toz kondurmam ben), sonuçta pasta kesilmeden önce annesinin olay daha da büyümesin diye Duru'yu alıp çıktığını biliyorum. Yarın tatil, Salı günü barışırlar Ella'yla... Anneler daha kötü hissediyor kendilerini tahminen :)

Pazar günü sabahın büyük kısmını babanne ve Aydın dedeyle bilgisayardan konuşarak geçirdik, videolu... Çok eğlendik, Duru biraz şaklabanlık yaptı, biraz naz yaptı, bol konuştu.

Öğleden sonra 'pikniğe' gittik Stanford'da Aven (çok güzel bir kız ismi bana sorarsanız) ve ailesi ile... Aven, 5 aylık -nedense hiç foto çekmemişiz-, süper şirin birşey... Anne babalardan ikisi raketbol oynarken diğer ikisi dışarda çimenler üzerinde piknik yaptık, t-şörtlerimizle... Ocak 18 bugün, yazmış mıydım. Alabama da bile kar yapıyor galiba... Şaka gibi buralarda hava...

Akşam İtalyan yemeği yiyip eve döndük. Ben sızmışım, uyandığımda Duru uyuyordu. Arabada dönerken, annesi çok ilginç birşey anlattı, şans eseri benim de tanık olduğumu sandığım ama emin olamadığım birşey... Walgreens'de alışveriş ederken oyuncakların olduğu bölümde Duru drup dururken 'hotwheels' demiş... Annesi önce anlamamış sonra bakmiş ki 'hot wheels' markalı oyuncakların önünden geçiyorlar. Hani harfleri çözerek okumuyoruz, ama daha önce öğrendiğimiz sözcük gruplarını sonradan tanıyoruz. Çocuk birşeylerin sınırında ama... Geçen hafta evde de aynı şey oldu, ben tam kavramayamıştım.

Nerden biliyorsun diyince sözcükleri daha önce birimizden öğrendiği olayı anlatıyor. 'hot wheels' nedir diyenler için, Duru açıkladı. 'Sıcak araba' demek, alevler var üzerinde... Oradan geliyor ismi... Bir de 'hot wheels' diye şarkı uydurmaya başlayınca ben mest oluyorum kardeşim...


Home